• 085 - 0400 400

Kosten van ons advies

Om u objectief en passend te kunnen adviseren hebben wij voor een eerlijke en volledig transparante kostenstructuur gekozen. Wij hanteren daarom een rechtstreekse beloning gekoppeld aan onze diensten. U betaalt hiervoor eenmalig een vast bedrag. Specifieke beheerwerkzaamheden verzorgen wij op een overzichtelijke wijze middels een vast jaarlijks tarief. Voor sommige schadeverzekeringen ontvangen wij een provisie van de maatschappij, daarvoor brengen wij u geen rechtstreekse kosten in rekening.

Wat wij allemaal voor u doen!

Als privé persoon kunt u zich verzekeren voor tal van zaken en zijn er diverse mogelijkheden om vermogen op te bouwen en te zorgen dat u zich bij overlijden of arbeidsongeschiktheid geen zorgen hoeft te maken. Het is niet eenvoudig een keuze te maken als u zich niet dagelijks met verzekeren en financiën bezighoudt. Levers Ter Braak kan daar behulpzaam in zijn door u als uitgangspunt te nemen om de juiste voorzieningen te treffen en uw persoonlijke inkomens- en vermogenssituatie helder in kaart te brengen en te optimaliseren. Kortom financiële rust, u heeft de zekerheid dat het goed geregeld is en blijft, kortom continuïteit.

Onze dienstverlening is gericht op resultaat en een langdurige relatie is het uitgangspunt. De beloningsstructuur die hieraan ten grondslag ligt is volledig transparant. Om u objectief en passend te kunnen helpen hebben wij voor een eerlijke en volledig netto kostenstructuur gekozen. Wij hanteren daarom een maandelijkse vaste beheervergoeding gekoppeld aan onze diensten, welke onderstaand zijn gespecificeerd. Als vaste klant ontvangt u ook nog eens 20% korting op onze tarieven voor advies en inkoop!

SchadeFinanciële planningAOVSchade + AOVFP + AOVParticulierOndernemer
Een persoonlijk adviseur die u kent
Adviesgesprek
Eens per 1 of 3 jaar herinventarisatie, analyse en advies
Eens per 1 of 3 jaar premie en product check
Beheer en advies schadeverzekeringen
Beheer en advies hypotheek
Beheer en advies levensverzekeringen
Beheer en advies pensioen
Beheer en advies fiscale diensten
Beheer en advies Overlijdensrisicoverzekering
Beheer en advies Arbeidsongeschiktheidsverzekering
Controle tijdige premiebetaling
Administreren van uw financiële producten
Advies & bemiddelingsdiensten met 10% korting
Advies & bemiddelingsdiensten met 20% korting
Regeling van eventuele (schade)uitkering
Volledig provisievrije schadeverzekeringen
Volledig provisievrije financiële producten
Advies bij tussentijdse wijzigingen
Appviseurs (App Levers Ter Braak)
Periodieke nieuwsbrief
Overleg met uw accountant, fiscus en/of notaris
Persoonlijke en/of telefonische beantwoording van uw vragen
Kosten per maand bij jaarlijks contact€ 49,95€ 49,95€ 49,95€ 69,95€ 69,95€ 69,95€ 89,95
Kosten per maand bij contact elke 3 jaar€ 29,95€ 29,95€ 29,95€ 49,95€ 49,95€ 49,95€ 69,95
Kosten per maand voor verzorgen aangifte inkomstenbelasting€ 9,95€ 9,95€ 9,95€ 9,95€ 9,95€ 9,95Op aanvraag

Alle genoemde tarieven zijn, indien van toepassing, exclusief BTW en assurantiebelasting.

Kennismaking & Inventarisatie

Tijdens de eerste fase maken wij kennis met u en uw situatie. Wij lichten onze werkwijze, het adviestraject en de kosten nader toe. Tijdens de inventarisatie brengen wij uw huidige situatie in kaart. Aan de hand van een klantprofiel lopen wij uw financiën stap voor stap door. Tijdens deze inventarisatie is er eveneens aandacht voor uw ambities, ruimte voor uw vragen en kijken wij naar uw doelstellingen. Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Maak een afspraak. Het eerste gesprek is vrijblijvend en brengen wij vanzelfsprekend niet bij u in rekening.

Analyse & Advies

Na de inventarisatie gaan we aan de slag op basis van de bevindingen en resultaten. In deze fase van het traject lichten wij de in kaart gebrachte situatie nader toe. Tevens inventariseren wij de aandachtspunten. Vervolgens bespreken wij onze adviesoplossingen met u om deze punten optimaal aan te pakken. Dankzij onze adviesmethodiek verkrijgt u een helder inzicht in uw persoonlijke financiële situatie en presenteren wij de adviesoplossing met de verbeteringen en besparingen ten opzichte van uw huidige situatie.

Schadeverzekeringen ParticulierProvisie/SLA
Persoonlijke Financiële Planning
Particulier€ 995,00
Ondernemer€ 1495,00
Arbeidsongeschiktheid Ondernemer
Advies Arbeidsgeschiktheid Ondernemer op basis van Persoonlijke Financiële Planning€ 295,00
Advies Arbeidsgeschiktheid Ondernemer zonder Persoonlijke Financiële Planning€ 495,00
Hypotheek advies inclusief bemiddeling
Eerste Hypotheek Particulier€ 2795,00
Eerste Hypotheek Ondernemer€ 3495,00
Tweede Hypotheek Particulier€ 1995,00
Tweede Hypotheek Ondernemer€ 2695,00
SVn Starterslening€ 495,00

Alle genoemde tarieven zijn, indien van toepassing, exclusief BTW en assurantiebelasting.

Inkoop & Begeleiding

Wanneer wij samen met u ons advies hebben scherp gesteld, kunnen wij de inkoop voor u gaan verzorgen. Wij begeleiden u bij de aanvraag en eventuele medische keuring, houden grip op de doorlooptijd en zien toe op een foutloze uitvoering. Bij afwijkende acceptatievoorwaarden onderhandelen wij namens u. Wij nemen u dus zoveel mogelijk werk uit handen. Hierdoor kunt u zich focussen op het behalen van uw eigen doelen

SchadeverzekeringenProvisie/SLA
Lening / krediet (wettelijk verplicht)Provisie
Betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen€ 295,00
Uitvaartverzekering€ 295,00
Bankspaarrekening€ 295,00
Lijfrente / Kapitaal / Spaarverzekering€ 295,00
Overlijdensrisicoverzekering€ 295,00
Woonlastenverzekering€ 295,00
Arbeidsongeschiktheidsverzekering ondernemer€ 295,00

Alle genoemde tarieven zijn, indien van toepassing, exclusief BTW en assurantiebelasting.

Beheer & Nazorg

Aangezien uw financiële situatie en risico’s een dynamisch geheel zijn en de fiscale wetgeving aan verandering onderhevig is, stopt ons werk niet na het initiële advies. Wij beheren uw financiële producten, zijn u van dienst bij vragen of wijzigingen en zorgen periodiek voor een update van uw situatie en financiële producten. Zo weet u zeker dat uw financiën blijvend goed geregeld zijn, zonder verrassingen.

Zakelijk

Voor zakelijke verzekeringen geldt dat u bij ons de flexibiliteit heeft om te kiezen tussen dienstverlening op basis van fee of provisie. Volledig afgestemd op uw behoeften. Met fee-based diensten betaalt u een transparante vergoeding voor onze service, onafhankelijk van het wel of niet afsluiten van financiële producten. We bieden ook provisie-gebaseerde opties, waarbij onze vergoeding wordt betaald door financiële aanbieders.

Wat uw keuze ook is, transparantie en uw tevredenheid staan bij ons centraal. We zijn hier om u te helpen bij het maken van de beste financiële beslissingen voor uw situatie.

Zakelijk financieren / Bedrijfsfinancieringen

Bij het verkrijgen van zakelijke financiering komen er meer kosten kijken dan alleen de standaard aflossingen en rentebetalingen. Denk aan bemiddelingskosten wanneer u onze diensten inschakelt, plus mogelijke boetes voor vervroegde aflossing en omzettingskosten van de lening. Geen zorgen, wij staan klaar om u door dit proces te loodsen en volledige helderheid te bieden over alle financiële aspecten. Ons streven is absolute transparantie, zodat u met vertrouwen weloverwogen beslissingen kunt nemen die uw bedrijf vooruit helpen.

Zakelijke financieringen / Bedrijfsfinancieringen
Advies en bemiddeling LTB relaties0,75% van de te financieren hoofdsom met een minimum van € 3.950,-
Advies en bemiddeling niet LTB relaties1,00% van de te financieren hoofdsom met een minimum van € 3.950,-

Alle genoemde tarieven zijn, indien van toepassing, exclusief BTW en assurantiebelasting.

Schade werknemersverzekeringen

Voor schade- en werknemersverzekeringen bieden wij u de flexibiliteit om te kiezen tussen dienstverlening op basis van fee of provisie. Voor het bemiddelen van specifieke complexe producten, zoals pensioen- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, geldt een provisieverbod. In deze gevallen wordt de beloning voor onze diensten vastgesteld als een overeengekomen bedrag. Echter, bij eenvoudige schadeverzekeringen is beloning op basis van provisie wel toegestaan. Bij ons staat transparantie voorop, en wij zorgen ervoor dat u duidelijk inzicht heeft in alle kosten die gepaard gaan met uw verzekeringen.

Zakelijk schade en werknemersverzekeringenMaandbedragJaarbedrag
Servicemodule 1€ 29,95€ 349,50
Servicemodule 2€ 49,95€ 579,50
Servicemodule 3€ 99,95€ 1.169,50
Servicemodule 4€ 199,95€ 2.349,50
Servicemodule 5€ 399,95€ 4.749,50

Alle genoemde tarieven zijn, indien van toepassing, exclusief BTW en assurantiebelasting.

Collectief pensioen

Voor complexe producten zoals pensioenverzekeringen ontvangen wij geen beloning van de verzekeringsmaatschappij voor advies en bemiddeling. U betaalt dus een netto premie voor uw verzekering. Bij Levers Ter Braak rekenen wij een vaste fee voor alle advies, bemiddeling en pensioencommunicatie, u weet dus direct waar u aan toe bent.

Zakelijk schade en werknemersverzekeringenMaandbedragJaarbedrag
Per Pensioenovereenkomst€ 24,95€ 299,50
Tot 25 medewerkers (per medewerker)€ 13,95€ 164,50
Vanaf 25 medewerkers (per medewerker)€ 9,95€ 109,50

Alle genoemde tarieven zijn, indien van toepassing, exclusief BTW en assurantiebelasting.

Overige werkzaamheden

Voor overige werkzaamheden wordt altijd vooraf een beloning afgesproken en vastgesteld. Transparantie staat bij ons voorop, en wij garanderen helderheid over alle kosten die verbonden zijn aan onze dienstverlening. Daarbij zijn de onderstaande uurtarieven het uitgangspunt.

Kosten overige werkzaamhedenUurtarief
Administratief / Ondersteunend€ 65,00
Relatiebeheerder / Schadebehandelaar€ 95,00
Risico Adviseur€ 145,00
Financieel Planner€ 165,00
Pensioenconsultant€ 185,00

Alle genoemde tarieven zijn, indien van toepassing, exclusief BTW en assurantiebelasting.

Op zoek naar advies
op maat?

Heb je een financieel vraagstuk? Bel dan gerust, voor het eerste gesprek brengen wij geen kosten in rekening.

Volg ons ook op de social media kanalen: