Reisrechten Connect Assuradeuren

Verzekeringsmaatschappijen en intermediairs merken dat er onduidelijkheid heerst over de reisrechten van hun klanten. Voor veel mensen kan de geplande vakantie namelijk niet doorgaan vanwege het coronavirus. Connect Assuradeuren heeft de rechten van hun klanten op een rijtje gezet.

Negatief reisadvies

Als u uw reis wilt annuleren vanwege negatief reisadvies neemt Connect alleen nog reizen in behandeling met een vetrekdatum binnen 14 dagen voor vertrek. Dit geldt echter alleen als het reisadvies nog steeds negatief is en de reis dus niet door kan gaan. Wanneer de reisorganisatie geen volledige reissom, een voucher of gelegenheid tot omboeken geeft moet u hier een schriftelijk bewijs van insturen. Daarnaast geldt nog dat u de reis hebt geboekt toen er nog geen negatief reisadvies was en u de annuleringsverzekering op tijd heeft afgesloten. Deze punten zijn gesteld omdat de situatie rondom de ontwikkeling van het coronavirus nog te onzeker is. Daarom kan Connect de situatie alleen beoordelen binnen een vertrekdatum van 14 dagen.

Annuleren

Wanneer uw reisorganisatie de reis geannuleerd heeft en een voucher of omboekmogelijkheid heeft aangeboden, maar u deze heeft geweigerd, geldt er geen dekking onder de annuleringsverzekering. Wanneer u de reis zelf heeft geannuleerd vanwege negatief reisadvies biedt Connect dekking onder de annuleringsverzekering wanneer er voldaan is aan de bovengenoemde punten. Wanneer u reis buiten de 14 dagen van de vertrekdatum ligt neemt Connect de annuleringen vooralsnog niet in behandeling. Er kan pas gebruik worden gemaakt van de annuleringsverzekering als er schade is, of is geweest. U kunt opnieuw contact opnemen als er binnen 14 dagen voor vertrek nog steeds kleurcode oranje of rood geldt. Dan worden de annuleringskosten alsnog vergoedt. Wanneer er dan géén negatief reisadvies meer geldt, vergoed Connect niets.

Restbetaling

Veel consumenten bevinden zich in een situatie waarin er 6 weken voor vertrek nog een restbetaling moet worden overgemaakt naar de reisorganisatie. Echter zijn bij veel (grote) reisorganisaties de standaard voorwaarden inmiddels aangepast. U hoeft nu vaak pas 2 weken van tevoren de restbetaling te volbrengen. Kijk hiervoor goed op de betreffende sites voor de juiste informatie. Wanneer u de restbetaling niet overmaakt wordt de reis door de reisorganisatie geannuleerd vanwege het niet voldoen van de betaalverplichting. Er is dan geen dekking. De reisorganisatie heeft de reis geannuleerd vanwege een gebeurtenis die niet verzekerd is.

Voor verdere vragen kun u contact opnemen met onze adviseurs.

Tel: 0546-535020 / E-mail: info@levers-terbraak.nl

Foto: www.Pixabay.com